Нікому ще не вдалося вирости,
не зробивши при цьому помилок.
Альфред Адлер
Шановні батьки, пам’ятайте!
- У дітей, які не знають, що їм робити в час дозвілля, псуються і голова, і серце, і моральність. Допоможіть своїй дитині вибрати корисне заняття.
- Турбуйтеся про те, щоб дитяче серце не стало грубим, злим, холодним, байдужим і жорстоким у результаті «виховання».
- Батьки, пам’ятайте! Фізичне покарання – це показник не тільки вашої слабкості, розгубленості, безсилля, а й педагогічного безкультур’я. Ремінь і тумак вбивають у дитячому серці витонченість і чутливість, розбещують людину, одурманюють її отрутою брехні.
- Не ставте вашу дитину в становище, коли вона змушена оборонятися брехнею.
- Говоріть із дитиною так, щоб не залишалося жодного сумніву в тому, що ви керуєтесь турботою й тривогою за неї, а не бажанням відмахнутися, образити.
- Будьте навіть у дрібницях до кінця правдивими та чесними зі своїми дітьми. Незвичний домішок брехливості, штучності дуже добре помічають діти.
- Не забувайте поділитися зі своїми дітьми досягненнями й невдачами, тоді вони відкриватимуть вам свої таємниці, чекатимуть вашої поради, підтримки.
- Батьки, пам’ятайте! Вашу дитину виховує кожна хвилина життя, кожний куточок землі, кожен ваш крок, слово, справа, з якими її особистість стикається ніби випадково, мимоволі.
- Враховуйте основні методи виховання й переконання, вправи, стимулювання.
Правила для батьків
Щоб виховати дитину, слід дотримуватися правил у реалізації своїх сімейно-побутових педагогічних функцій.
Основні з них такі:
Встановлювати і дотримуватись загальноприйнятих норм поведінки, чіткого режиму життя, практикувати визначення кожному членові сім’ї його обов’язків, контролювати їх виконання.
Постійно тримати в полі зору шкільне життя дитини, цікавитись її успіхами, проблемами, труднощами, інтересами, запитами, прагненнями і способами їх задоволення.
Знати товаришів своєї дитини, зони її неформального спілкування, сповідуванні нею ідеали.
Виховувати у дітей відповідальне, ціннісне ставлення до свого здоров’я.
Обмежувати доступ дітей до інформації, що популяризує проституцію, наркоманію.
Розвивати і заохочувати самостійність у дітей, уміння відстоювати свою позицію.
Підтримувати постійний зв'язок зі школою.
Компетентно й педагогічно грамотно обговорювати з дітьми проблеми асоціального змісту, перша інформація повинна надійти від батьків, а не від компанії.
Без посиленого працелюбства
немає ні талантів, ні геніїв.
Дмитро Менделєєв
Пам’ятка для батьків
«Виконуємо домашнє завдання»
Учень упорядковує своє робоче місце, свій стіл для навчальних занять чи місце, відведене йому за спільним столом.
За записами у щоденнику чи в зошиті встановлює, що саме йому задали.
Згадує, у якій послідовності вчитель радив виконувати те або інше завдання.
Готує потрібні підручники та приладдя: ручки, олівець тощо.
Знаходить завдання у підручнику, текст статей та письмових вправ, текст задач тощо.
Згадує навчальний матеріал, який пояснював учитель на уроці.
Згадує вказівки вчителя щодо способів виконання вправ.
Виконує роботу.
Звіряє зроблене з тим, що потрібно було зробити.
Перевіряє, чи правильно виконав завдання, якщо є помилки – виправляє їх.
Якщо це можливо, звертається до батьків або до інших членів сім’ї з проханням перевірити, чи розуміє він зміст прочитаної статті, чи правильно розповідає, чи навчився пояснювати розв’язання задачі.
1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.